Lidmaatschap en facturen

Facturatieproces: hoe werkt het precies?

Alle leden van NFN kunnen jaarlijks tot en met 30 november hun lidmaatschap opzeggen voor het volgende kalenderjaar. Op 1 december start direct achter de schermen een geautomatiseerd proces om te zorgen dat wij uiterlijk anderhalve week later kunnen factureren. Een hele klus dus.

Op het moment dat dit geautomatiseerde proces in gang is gezet, kan dit niet meer gestopt worden. De doorlooptijd van enkele weken is nodig om de jaarkaarten eind januari weer bij iedereen thuis te laten bezorgen op ruim 30.000 adressen. Daarom worden opzeggingen per 1 december of later niet meer geaccepteerd voor het volgende lidmaatschapsjaar, maar het jaar dááropvolgend.

Facturen
Ongeveer half december ontvangen al onze leden de facturen voor het volgende jaar. De meeste mensen ontvangen de factuur digitaal en kunnen het bedrag direct via de betaallink in de mail overmaken. Ook de automatische incasso’s worden omstreeks half december geïncasseerd. Sommige mensen ontvangen de factuur per post, dus nog op papier.

Je vindt je facturen ook terug in het Ledenportaal.

Meerdere facturen
Onze lidmaatschappen zijn persoonlijk. Iedereen krijgt dan ook een eigen factuur, ook als je samen op één adres woont. Dat kan dus betekenen dat je huishouden meerdere e-mails of brieven ontvangt.

Jaarkaarten
Iedereen die op tijd betaald heeft, ontvangt eind januari de nieuwe jaarkaart in de brievenbus. Deze verstuurt de drukker in partijen. Is je betaling later door ons ontvangen, dan zal de kaart niet in de eerste partij worden gedrukt en moet je wat langer geduld hebben tot de volgende partij verstuurd wordt.

Magazines en te late betalingen
Betaal je jouw contributie veel te laat? We sturen geen magazines na. Je kan gemiste nummers bestellen in de onze webshop.

Herinneringen
Soms ontsnapt een factuur aan je aandacht. Dan versturen we een herinnering. Dit doen we uit kostenoverweging alleen per e-mail en niet per post. Mede daarom is het erg belangrijk dat je actuele e-mailadres bij ons bekend is. Eventuele wijzigingen kun je via het Ledenportaal doorgeven. Ga hiervoor naar mijn.voeltvrijheid.nl en log in.

Hoe word ik lid van NFN Open & Bloot?

Leuk dat je lid wilt worden van NFN! Je steunt daarmee onze drie belangrijkste kerntaken: belangenbehartiging, maatschappelijke acceptatie en het delen van kennis en informatie. Lees hier alles over onze lidmaatschappen en word eenvoudig lid.

Wat is mijn.voeltvrijheid.nl?

Het domein .voeltvrijheid.nl is eigendom van NFN Open & Bloot. Het is de naam van ons ledenportaal.

De betaalpagina voor het online betalen van je lidmaatschap, abonnementen, advertenties of webshopbestellingen draait ook op dit domein.
Dit is een veilig domein.

Hoe regel ik een voordelig Medebewoner-lidmaatschap?

Dit kan op twee manieren:

Zijn jullie allebei nog geen lid? Ga dan naar het lidmaatschapsformulier, kies daar de optie ‘Ik wil mezelf en mijn medebewoner registeren als lid van NFN’ en volg de verdere stappen.

Ben je zelf al lid en wil je daarnaast nog een volwassen medebewoner lid maken? Dit regel je dan via jouw persoonlijke ledenportaal. Druk op de button ‘medebewoner lid maken’. Hier vul je de gegevens in van je medebewoner. De adresgegevens hoef je niet nog eens in te vullen.

Hoe werkt de betaling van mijn lidmaatschap?

Zodra je lid wordt, betaal je direct online en veilig via iDeal, Bancontact, Sofort of Klarna. Aan het einde van het jaar ontvang je een e-mail met instructies en een betaallink om je contributie voor het daaropvolgende jaar te betalen. Die link leidt naar een veilig domein van NFN Open & Bloot, mijn.voeltheid.nl, waar je de betaling kunt afronden.

Lees hier meer over het betalen voor je lidmaatschap.

Herinneringen worden altijd per mail gestuurd. Het is dus belangrijk dat jouw e-mailadres bekend is. In ons Ledenportaal kun je dit controleren en eventueel aanpassen. Je vindt daarin overigens ook je factuur met betaalmogelijkheden terug.

Lees ook onze privacy verklaring over hoe NFN met persoonsgegevens omgaat.

Waarom kunnen het hoofdlidmaatschap en medebewonerslidmaatschap niet op één factuur?

Ieder NFN-lidmaatschap is een persoonlijk lidmaatschap. Om die reden krijgt ieder lid ook zijn eigen individuele factuur.

Moet ik voor mijn kind ook een NFN-lidmaatschap aanvragen?

Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid. Je hoeft dus geen lidmaatschap aan te vragen voor een kind onder de 18 jaar. Je voegt ze eenvoudig toe in jouw Ledenportaal onder het tabje ‘Mijn Gegevens’.

Kinderen tot 18 jaar hebben geen jaarkaart nodig om met je mee te gaan naar blootlocaties en evenementen. Vanaf 18 jaar is een eigen jaarkaart wél verplicht en vanaf 18 jaar gaan kinderen betalen voor hun lidmaatschap. Let op: onze lidmaatschappen lopen per kalenderjaar. Het jaar dat je 18 wordt, betaal je nog niet. Je hoeft dus niet halverwege het jaar lid te worden.

Hoe werkt de lid-werft-lid-actie?

Ken jij iemand die net als jij graag naakt recreëert, maar is diegene nog geen lid van NFN Open & Bloot? Tip diegene dan om via jou lid te worden. Je ontvangt dan zelf een kortingscode van € 5,- voor in onze webshop.

Degene die lid wordt via jou kan gebruikmaken van de lidmaatschappen ‘Hoofdlid’, ‘Medebewoner’ of (wanneer beschikbaar) een actielidmaatschap.

De actie werkt als volgt:

  • Het nieuwe lid geeft in het daarvoor bestemde opmerkingenveld de naam, het adres en het e-mailadres in van de aandrager.
  • Als aandrager ontvang je een digitale kortingscode ter waarde van € 5,- voor onze webshop.
Wat is de opzegtermijn voor het NFN-lidmaatschap?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar en je jaarkaart is geldig tot eind januari. Opzeggen voor het volgende kalenderjaar kan het gehele jaar door, tot uiterlijk 30 november van het lopende kalenderjaar. Dit is ook terug te vinden bij de ‘Voorwaarden lidmaatschap’.

Helaas kunnen wij je lidmaatschap voor het komende jaar niet meer beëindigen als je na 30 november opzegt. Op 1 december start ons automatisch proces om alle lidmaatschappen te verlengen, opzeggingen kunnen dan niet meer worden verwerkt. De wet Van Dam is niet van toepassing op lidmaatschappen van verenigingen, onze statuten zijn leidend.

Opzeggingen die bij NFN binnenkomen na 30 november, worden in behandeling genomen voor het lidmaatschap van het kalenderjaar daarop. Je kunt dan het gehele jaar nog gebruik maken van alle voordelen die het lidmaatschap van NFN je biedt. Je draagt bij aan de promotie, acceptatie en de imagoverbetering van bloot in onze maatschappij. Je krijgt 4x per jaar onze magazines thuisgestuurd. Met onze jaarkaart heb je toegang tot alle blootlocaties ter wereld. En je krijgt als NFN-lid korting bij o.a. campings, sauna’s en in onze webshop.

Je kan opzeggen via jouw Ledenportaal of door een mail te sturen naar [email protected]. Let op: vermeld bij opzegging altijd je volledige naam, lidmaatschapsnummer en adres.

Ik heb het magazine (Uit! of BlootGewoon!) niet ontvangen, wat nu?

Voordat je contact opneemt over een magazine dat nog niet is bezorgd, vragen we je het volgende:

  1. Controleer of je adresgegevens in het ledenportaal goed staan.
  2. Controleer de factuurstatus. Heb je het lidmaatschap betaald?
  3. Download de PostNL-app, waarin je kunt zien of het magazine nog onderweg is. 
  4. Ben je lid van een naturistenvereniging? Controleer dan in het ledenportaal of je bent aangemeld voor de magazines.

Heb je meerdere magazines gemist? Vanwege de hoge verzendkosten sturen we alleen de nieuwste uitgave na. Stuur hiervoor een mailtje naar [email protected].

Oudere gemiste exemplaren zijn na te bestellen in onze webshop. Bij te late betaling van de contributie wordt het blad niet nagestuurd.

Waarom staan er op mijn factuur verschillende BTW-bedragen?

Op de factuur zie je twee btw-bedragen omdat wij aan de Belastingdienst verschillende btw-tarieven moeten afdragen over onze producten en diensten.

NFN-jaarkaart en Ledenportaal

Wat is de digitale jaarkaart?

In 2024 wordt jouw papieren NFN-jaarkaart vervangen door een digitale NFN-jaarkaart, die beschikbaar is voor alle NFN-leden. Deze wijziging betekent ook dat je vanaf eind januari 2024 niet meer automatisch een papieren NFN-jaarkaart krijgt thuisgestuurd.

Waarom een digitale jaarkaart?
NFN kiest voor de digitale jaarkaart om drie redenen:

  • Duurzaamheid
  • Kostenbesparing: we kunnen de kosten voor een lidmaatschap laag houden door minder papierkosten te maken.
  • Behoefte vanuit onze leden: steeds vaker komt de vraag of onze jaarkaart (ook) digitaal kan

Hoe werkt het?
Nadat je de contributie voor 2024 hebt betaald, ontvang je rond eind januari een e-mail met de melding dat je digitale jaarkaart voor je klaarstaat in het Ledenportaal. Je contributiefactuur ontvang je in december. Log in op je Ledenportaal via het apparaat waar jouw digitale jaarkaart op moet komen te staan. Haal vervolgens je digitale jaarkaart op in het Ledenportaal. Er verschijnt een snelkoppeling op je telefoon of tablet. Deze ziet eruit als een app-icoontje. Als je hierop tikt, opent direct jouw digitale jaarkaart. Hierop staan je naam, geboortedatum, registratienummer en – als je hiervoor hebt gekozen – het INF-zegel.

Een screenshot van de jaarkaart is geen geldige jaarkaart. Dankzij een bewegend element op de kaart kunnen locaties zien dat het een geldige jaarkaart voor 2024 betreft. Op screenshots is dit bewegende element namelijk niet te zien.

Inloggen Ledenportaal
Het NFN-Ledenportaal bereik je via mijn.voeltvrijheid.nl. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ben je niet eerder ingelogd? Klik dan op de groene button en volg de stappen. Via de QR-code vind je instructiefilmpjes over het inloggen in ons Ledenportaal.

Ik wil een NFN-jaarkaart op papier, kan dat?

Ja, dat kan. In 2024 krijg je als rechtstreeks NFN-lid alleen nog een papieren jaarkaart als je hier zelf voor kiest. Een papieren jaarkaart is via je Ledenportaal tegen kostprijs te bestellen voor € 4,45 inclusief INF-zegel en exclusief € 1,75 verzend- en handlingkosten.

(In een eerder stadium communiceerden wij hogere verzend- en handlingkosten van € 3,27, maar we hebben ons best gedaan om deze kosten te verlagen en dat is gelukt!)

Je huidige NFN-jaarkaart is geldig t/m 31 januari 2024. Je hebt naast de papieren jaarkaart ook altijd toegang tot je digitale jaarkaart in je Ledenportaal.

Ik ben mijn NFN-jaarkaart kwijt, kan ik een nieuwe krijgen?

Voor 2023 kun je geen nieuwe jaarkaart meer bestellen. Heb je deze toch nog nodig? Mail dan naar [email protected], dan sturen we je een lidmaatschapsverklaring.

Vanaf 2024 heeft elk NFN-lid een digitale jaarkaart, die je makkelijk downloadt in het Ledenportaal.

Help! Ik heb mijn NFN-jaarkaart morgen nodig! Hoe regel ik dit?

Vanaf 2024 heeft elk NFN-lid toegang tot een digitale jaarkaart, die je elk moment kunt downloaden in ons Ledenportaal. Als je last-minute lid wordt van NFN duurt het enkele dagen tot je digitale jaarkaart beschikbaar is in het Ledenportaal. Is dit niet het geval? Neem dan contact op via [email protected] of telefonisch.

Heb je in 2023 nog een jaarkaart nodig? Bel of mail ons dan even, ook dan kunnen we vast verder helpen.

Hoe weten locaties dat jullie jaarkaart digitaal is?

Wij informeren alle bij ons bekende locaties in binnen-en buitenland over de digitale NFN-jaarkaart. Ook is er internationaal een nieuwsbericht via INF-FNI verspreid voor alle zuster-Federaties en hun aangesloten locaties.  We informeren ze over de geldigheid (er zit een bewegend deel in) en over hoe de jaarkaart eruit ziet. Zo ook dat er naast de digitale NFN-jaarkaart ook papieren jaarkaarten zijn.

Er zijn locaties die jaarkaarten innemen als een borg. Als je zo’n locatie bezoekt, adviseren we je om in jouw Ledenportaal een papieren jaarkaart te bestellen.

Ik wil een digitale jaarkaart, maar mijn vakantielocatie neemt jaarkaarten in. Wat nu?

Er zijn blootlocaties die de NFN-jaarkaart bij aankomst innemen als een soort vervangend legitimatiebewijs. Dit is het feitelijk niet. Hij wordt op sommige locaties wel als zodanig gebruikt. NFN heeft eigenaren van blootlocaties er per mail op gewezen dat het volstaat om namen, geboortedata en registratienummers van gasten te registreren. En dus niet de jaarkaart in te nemen.

Wil je naast de digitale jaarkaart voor de zekerheid ook een papieren jaarkaart op zak hebben, dan is deze tegen kostprijs bij te bestellen via jouw Ledenportaal.

Kan ik twee digitale jaarkaarten op één apparaat activeren?

Nee, dat kan niet. Er kan per apparaat (telefoon of tablet) 1 jaarkaart tegelijk actief zijn. Je kunt de ene kaart verwijderen en dan de andere ophalen om twee kaarten na elkaar op hetzelfde toestel te tonen. Wij adviseren echter om voor je reispartner(s) een papieren jaarkaart te bestellen, als je samen één toestel deelt. In de praktijk is dat een stuk handiger.

Heb ik een actieve internetverbinding nodig om een digitale jaarkaart te openen?

Als de jaarkaart eenmaal geactiveerd is en is toegevoegd aan het beginscherm van je telefoon of tablet, dan kun je deze zo vaak openen en laden als je wil, mits je verbonden bent met wifi of een mobiel datanetwerk (4G/5G).

Ga je naar een plek waar geen datanetwerk/wifi is? Dan is ons advies om je jaarkaart op je telefoon/tablet te openen waar je nog wel verbinding hebt met internet. Laat de jaarkaart openstaan op je telefoon en sluit de jaarkaart niet. Omdat de jaarkaart in het cachegeheugen blijft, zullen de bewegende beelden zichtbaar blijven.

Ik kan geen smartphone bedienen, want ik heb een beperking of ziekte, wat nu?

Heb je een beperking of ben je chronisch ziek en kun je daarom geen smartphone bedienen? En kun je om die reden dus onze digitale jaarkaart niet gebruiken? Uiteraard zoeken we een dan naar een oplossing. Neem daarvoor contact met onze Ledenservice & Support.

Om fraude te voorkomen vragen we naar een verklaring.

Wat kan ik regelen via het ledenportaal?

Het ledenportaal biedt jou als lid veel gemak. Na registratie bij het ledenportaal kun je direct inloggen. Je hebt dan alle informatie over je lidmaatschap bij de hand! Ook kun je hier:

  • Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • Een medebewoners-lidmaatschap afsluiten
  • Minderjarige kinderen toevoegen
  • Je lidmaatschap beheren
  • Je aanmelden voor onze nieuwsbrieven
  • Belangrijke documenten downloaden
  • Winkelen in onze webwinkel met ledenkorting
  • Een overzicht bekijken van je facturen en webwinkelbestellingen
  • Extra doneren
  • Nieuws voor leden lezen
Hoe krijg ik ledenkorting op mijn webwinkelbestelling?

Om ledenkorting op je bestelde artikelen te krijgen, moet je ingelogd zijn in ons ledenportaal.
Je activeert eenvoudig online je account.

Over naaktrecreatie

Waarom recreëren mensen graag naakt?

Het gevoel van vrijheid is de belangrijkste reden. Bloot recreëren is praktisch, geeft je een heerlijk vrij gevoel en nét dat stukje extra ontspanning.  Het helpt je om bewust even uit de hectische wereld te stappen, even offline te zijn en tot jezelf te komen. In een blote omgeving krijg je vrijwel vanzelf meer respect voor elkaar en accepteer je jezelf ook meer. Bloot zonnen is ook nog een keer heel praktisch, je draagt geen natte en beknellende badkleding en van bloot zonnen word je ook nog eens streeploos bruin!

Mag je zomaar overal bloot recreëren?

In Nederland is het sinds 1986 officieel toegestaan om naakt te recreëren op plaatsen die daarvoor geschikt zijn. De plek moet niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg en het merendeel van de aanwezigen moet geen bezwaar hebben tegen naaktrecreatie. Dat betekent dus dat men op een heleboel mooie plekken in Nederland bloot mag zijn. Lees hier meer over naaktrecreatie en de wet.

Topless zonnen valt hier overigens NIET onder. Dit mag namelijk op ieder strand waar je ook mét badkleding mag zonnen. Mannen mogen hier immers ook gewoon hun shirt uittrekken. En voor de wet zijn mannen en vrouwen gelukkig gelijk!

Wat is het verschil tussen naturisme, naaktrecreatie en nudisme?

Sommigen vinden dat ‘naturisme’ inhoudt dat je duurzaam en met veel aandacht voor de natuur leeft, en dat ‘nudisme’ staat voor gewoonweg bloot zijn. Er zijn ook mensen die zich in beide termen niet herkennen. Zij hebben het over ‘naaktlopen’, of nog korter over ‘naar het naaktstrand en de blotebillencamping’ gaan. Naaktrecreatie is de overkoepelende term voor al deze uitingen.

Is het niet eng om voor het eerst bloot te gaan? Zijn er tips voor om het eens uit te proberen?

Ja, voor veel mensen is dit toch wel een hele stap. Maar omdat je tussen andere blote mensen bent, verdwijnt je onzekerheid snel. Vooral als je ziet dat anderen bloot lekker in hun vel zitten.

Kies voor een laagdrempelige plek als je het eens wil uitproberen. Bijvoorbeeld op de grens van een naaktstrand en een textielstrand. Dan kun je zo even je zwemkleding uittrekken en een blote duik nemen en zelf de voordelen ervaren. Of bezoek eens een saunacomplex. Dat is voor veel mensen een eerste kennismaking met naakt ontspannen.

Veel naaktrecreanten zorgen voor genoeg privacy in hun achtertuin, zodat je daar ook lekker naakt kan zonnen. Lees ook onze tips voor naakt zonnen in de tuin. Als je geen badkleding meer draagt, merk je pas hoe vrij je je voelt zonder knellende bandjes of natte zwembroek.

Voor iedereen die naakt ontspant is het ooit de eerste keer geweest en dit kan best onwennig aanvoelen. Uit ervaring weten wij dat die onwennigheid echter snel verdwijnt, als je eenmaal het gevoel van vrijheid ervaart!

Hoe ga je ermee om als het koud wordt, moet je altijd bloot zijn?

Heel simpel, als je het koud hebt of als je (bijna) verbrand bent of als je het voor een activiteit fijner vindt, trek je gewoon kleren aan. Die gevoelsgrens of overweging ligt voor iedereen anders. Doe waar je je prettig bij voelt! De enige regel die op de meeste locaties geldt is dat je bloot zwemt.

Kan ik op alle blootlocaties zomaar terecht?

Op veel campings en andere vakantielocaties kun je (na reservering) gewoon verblijven. Maar op de meeste verenigingsterreinen is een NFN-jaarkaart nodig. Wél heb je natuurlijk toegang tot bijna alle naaktstranden en kun je vrijblijvend kennismaken met terreinen op de landelijke open dag naaktrecreatie die ieder jaar wordt gehouden. Op deze dag stellen de meeste verenigingen hun terreinen open voor belangstellenden. De NFN-jaarkaart krijg je bij een lidmaatschap bij NFN Open & Bloot.

Naturistenverenigingen

Ik ben lid van een naturistenvereniging en ik wil de magazines van NFN ontvangen. Hoe werkt dat?

De magazines zitten in bij het NFN-lidmaatschap. Leden van naturistenverenigingen zijn niet ook automatisch lid van NFN en ontvangen dus geen magazines.

Wil je de magazines lezen? Word dan rechtstreeks lid van NFN en steun daarmee ons werk als belangenbehartiger voor naaktrecreatie in Nederland.

Wat is het verschil tussen een NFN-jaarkaart voor verenigingsleden en NFN-leden?

Zowel NFN-leden als leden van aangesloten naturistenverenigingen ontvangen een NFN-jaarkaart. Dit is een belangrijk middel om ons veiligheidsprotocol te kunnen uitvoeren. Ook heb je met de NFN-jaarkaart toegang tot door NFN georganiseerde evenementen en activiteiten.

De jaarkaart voor verenigingsleden en die van NFN-leden ziet er wel iets anders uit. NFN-leden hebben namelijk recht op ledenkorting, bijvoorbeeld bij sauna’s en andere blootlocaties. Dit is duidelijk te zien op de NFN-jaarkaart voor NFN-leden dankzij het kleurrijk blok met het woord ‘ledenvoordeel’.

Verder zitten er geen verschillen tussen beide jaarkaarten.

Ik ben lid van een naturistenvereniging. Hoe activeer ik het NFN-Ledenportaal?

Het NFN-Ledenportaal is alleen beschikbaar voor NFN-leden. Leden van naturistenverenigingen zijn niet ook automatisch lid van NFN.

Word ook lid van NFN om het belangrijke werk van NFN als belangenbehartiger van naaktrecreatie in Nederland te steunen en om toegang te krijgen tot het NFN-ledenportaal.

 

Ik ben lid van NFN en ik ben ook lid geworden van een naturistenvereniging. Wat gebeurt er nu?

Leden van NFN Open & Bloot kunnen tegelijkertijd ook lid zijn van een naturistenvereniging. Dit zijn twee aparte lidmaatschappen bij twee verschillende organisaties.

Er is geen sprake van een dubbel lidmaatschap en je hoeft om die reden dus niet het NFN-lidmaatschap op te zeggen.

NFN behartigt de belangen van 2,5 miljoen naaktrecreanten in Nederland en heeft als doel dat naaktrecreatie in Nederland ook in de toekomst blijft bestaan en veilig is. Naaktrecreatie staat regelmatig onder druk, bijvoorbeeld als er ergens een naaktstrand dreigt te verdwijnen of wanneer er in de media verkeerde informatie over naaktrecreatie worden gedeeld. NFN praat o.a. met gemeentes en recreatieschappen, voert rechtszaken en spreekt namens de Nederlandse naaktrecreanten met de media. NFN kan alle steun hard gebruiken, word dus vooral ook lid van deze belangenorganisatie! Dan blijf je  ook op de hoogte van al onze werkzaamheden, nieuws en ontwikkelingen.

NFN heeft dus een heel ander doel dan jouw vereniging heeft; namelijk samen op een locatie bloot recreëren. Aan jouw vereniging betaal je lidmaatschapsgeld om lid te zijn van hen en dus niet van NFN.

Besluit je toch om je lidmaatschap bij NFN niet te willen voortzetten, dan vinden wij dit natuurlijk jammer. Omdat een lidmaatschap bij NFN persoonsgebonden is dien je deze zelf (en eventueel voor je partner) op te zeggen, conform de voorwaarden van NFN.

Ik ben lid geworden van een vereniging en wil het rechtstreekse lidmaatschap opzeggen, kan mijn vereniging dit voor mij doen?

Dit kan niet. Ledenadministrateurs van verenigingen kunnen niet het rechtstreekse NFN-lidmaatschap opzeggen. Het betreft een overeenkomst tussen NFN en het lid en kan alleen door het lid zelf worden opgezegd. Dit kan ieder kalenderjaar tot 30 november. Opzeggen kan uitsluitend schriftelijk, door te mailen naar [email protected] of via het Ledenportaal

Jongerenvakantie

Wie organiseert de jongerenvakantie?

Internatuur blijft, net als alle voorgaande jaren, de vakantie organiseren en is als reisorganisatie verantwoordelijk.

In het verleden organiseerde NFN deze reis zelf, maar omdat alleen een officiële reisorganisatie groepsreizen kan verzekeren, is de organisatie sinds 2017 in de professionele handen van reisorganisatie Internatuur. De jongerenreis is bedoeld voor jongeren in de leeftijd van 18 t/m 27 jaar en wordt altijd in samenwerking met de jongeren zelf georganiseerd.

NFN is en blijft de hoofdsponsor van de reis. Zij helpt met zaken als bijv. de promotie in de magazines en nieuwsbrieven en door sponsoring van de vakantie. Er wordt momenteel nog gezocht naar een aantal jongeren die willen helpen in de organisatie. Er hebben er zich al een paar gemeld. Dus, heb je ook interesse en houd je ervan om je handen uit de mouwen te steken? Mail dan snel naar  [email protected]

 

Wie mogen er mee op jongerenvakantie?

Alle jongeren van 18 t/m 27 jaar die in het bezit zijn van een NFN-jaarkaart zijn van harte welkom om mee te gaan.

Hoe meld ik me aan voor de jongerenvakantie?

Gezellig! De jongerenreis is en blijft toegankelijk voor jonge leden tussen de 18 en 27 jaar van alle bij NFN aangesloten naturistenverenigingen en voor rechtstreekse NFN-leden. Er komt binnenkort meer informatie op de website van Internatuur.  Wil je graag mee, wees er dan snel bij, want vol = vol!

Wat is de relatie tussen de JNVN en de jongerenvakantie?

De JNVN is een naturistenvereniging speciaal voor een door jongeren, die sinds 2022 jaar bestaat.

De relatie tussen JNVN en de jongerenvakantie is dat veel jongeren die in voorgaande jaren meegingen met de Internatuur jongerenvakantie, lid zijn geworden van JNVN. Het afgelopen jaar hebben een aantal jongeren van deze vereniging weer als vrijwilliger geholpen met de organisatie van de Internatuur jongerenvakantie.

Waarom werkt JNVN niet samen met Internatuur?

Het was zeker de bedoeling om samen te werken met de JNVN. Er is ook aan het bestuur van JNVN gevraagd of de JNVN jongeren wil ‘leveren’ voor het meehelpen aan de organisatie van de jongerenvakantie. Het bestuur van JNVN stelde hierop als voorwaarde dat zij het alleenrecht wilde hebben op de organisatie van de vakantie en dat alleen “hun” leden toegang zouden krijgen.  Daarnaast wilden ze officieel een organisatorische samenwerkingspartner worden. Internatuur en NFN zijn van mening dat de reis beschikbaar moet zijn voor alle jongeren, dus voor zowel jongeren die rechtstreeks lid zijn van NFN als van elke bij NFN aangesloten naturistenvereniging. Daarnaast wil Internatuur en NFN dat ook andere jonge NFN-leden de mogelijkheid krijgen om te helpen met de organisatie van deze leuke vakantie. Het bestuur van JNVN besloot vervolgens om geen jongeren te willen ‘leveren’ voor de organisatie. Dat vinden we natuurlijk bijzonder jammer.

Niet gevonden wat je zocht?

Wij zijn geopend van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 16.30 uur en het beste te bereiken via [email protected]

Wij zijn telefonisch bereikbaar maandag t/m donderdag van 9.30 tot 13.00 uur op +31 (0)33 253 3050

Contact opnemen