Lidmaatschap en facturen
Facturatieproces: hoe werkt het precies?
Alle leden van NFN kunnen jaarlijks tot en met 30 november hun lidmaatschap opzeggen voor het volgende kalenderjaar. Op 1 december start direct achter de schermen een geautomatiseerd proces om te zorgen dat wij uiterlijk anderhalve week later kunnen factureren. Een hele klus dus.
Op het moment dat dit geautomatiseerde proces in gang is gezet, kan dit niet meer gestopt worden. Daarom worden opzeggingen per 1 december of later niet meer geaccepteerd voor het volgende lidmaatschapsjaar, maar het jaar dááropvolgend.
Facturen
Ongeveer half december ontvangen al onze leden de facturen voor het volgende jaar. De meeste mensen ontvangen de factuur digitaal en kunnen het bedrag direct via de betaallink in de mail overmaken. Ook de automatische incasso’s worden omstreeks half december geïncasseerd. Sommige mensen ontvangen de factuur per post, dus nog op papier. Je vindt je facturen ook terug in Voel je vrij, jouw persoonlijke ledenportaal.
Meerdere facturen
Onze lidmaatschappen zijn persoonlijk. Elk lid krijgt dan ook een eigen factuur, ook als je samen op één adres woont. Dat kan dus betekenen dat je huishouden meerdere e-mails of brieven ontvangt.
Jaarkaarten
Iedereen die op tijd betaald heeft, vindt direct de actieve digitale NFN-jaarkaart terug in de NFN-app. De papieren jaarkaart is als optie bij het lidmaatschap beschikbaar voor wie dat wil. Wanneer je deze ontvangt, hangt er vanaf wanneer je deze optie hebt aangezet. Lees hier meer.
Magazines en te late betalingen
Betaal je jouw contributie te laat? We sturen geen magazines na. Je kan gemiste nummers bestellen in de onze webshop.
Herinneringen
Soms ontsnapt een factuur aan je aandacht. Dan versturen we een herinnering. Dit doen we uit kostenoverweging alleen per e-mail en niet per post. Mede daarom is het erg belangrijk dat je actuele e-mailadres bij ons bekend is. Eventuele wijzigingen kun je via je ledenportaal doorgeven.
Hoe word ik lid van NFN Open & Bloot?
Leuk dat je lid wilt worden van NFN! Je steunt daarmee onze drie belangrijkste kerntaken: belangenbehartiging, maatschappelijke acceptatie en het delen van kennis en informatie. Lees hier alles over onze lidmaatschappen en word eenvoudig lid.
Hoe werkt de betaling van mijn lidmaatschap?
Zodra je lid wordt, betaal je direct online en veilig via iDeal, Bancontact, Sofort of Klarna. Aan het einde van het jaar ontvang je een e-mail met instructies en een betaallink om je contributie voor het daaropvolgende jaar te betalen.
Lees hier meer over het betalen voor je lidmaatschap.
Herinneringen worden altijd per mail gestuurd. Het is dus belangrijk dat jouw e-mailadres bij ons bekend is. In Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-ledenportaal, kun je dit controleren en eventueel aanpassen. Je vindt daarin overigens ook eventuele openstaande facturen met betaalmogelijkheden terug.
Lees in onze privacyverklaring hoe NFN Open & Bloot met persoonsgegevens omgaat.
Waarom kunnen het hoofdlidmaatschap en medebewonerslidmaatschap niet op één factuur?
Ieder NFN-lidmaatschap is een persoonlijk lidmaatschap. Om die reden krijgt ieder lid ook zijn eigen individuele factuur. Jouw partner of medebewoner ontvangt zelf een e-mail voor het betalen van zijn/haar NFN-lidmaatschap, op hun bij ons bekende e-mailadres. Er kan wat tijd tussen beide e-mails zitten
Moet ik voor mijn kind ook een NFN-lidmaatschap aanvragen?
Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid. Je hoeft dus geen lidmaatschap aan te vragen voor een kind onder de 18 jaar. Je voegt ze eenvoudig toe in jouw Ledenportaal onder het tabje ‘Mijn Gegevens’.
Kinderen tot 18 jaar hebben geen jaarkaart nodig om met je mee te gaan naar blootlocaties en evenementen. Vanaf 18 jaar is een eigen jaarkaart wél verplicht en vanaf 18 jaar gaan kinderen betalen voor hun lidmaatschap. Let op: onze lidmaatschappen lopen per kalenderjaar. Het jaar dat je 18 wordt, betaal je nog niet. Je hoeft dus niet halverwege het jaar lid te worden.
Wat is de opzegtermijn voor het NFN-lidmaatschap?
Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar en je jaarkaart is geldig tot eind januari. Opzeggen voor het volgende kalenderjaar kan het gehele jaar door, tot uiterlijk 30 november van het lopende kalenderjaar. Dit is ook terug te vinden bij de ‘Voorwaarden lidmaatschap’.
Helaas kunnen wij je lidmaatschap voor het komende jaar niet meer beëindigen als je na 30 november opzegt. Op 1 december start ons automatisch proces om alle lidmaatschappen te verlengen, opzeggingen kunnen dan niet meer worden verwerkt. De wet Van Dam is niet van toepassing op lidmaatschappen van verenigingen, onze statuten zijn leidend.
Opzeggingen die bij NFN binnenkomen na 30 november, worden in behandeling genomen voor het lidmaatschap van het kalenderjaar daarop. Je kunt dan het gehele jaar nog gebruik maken van alle voordelen die het lidmaatschap van NFN je biedt. Je draagt bij aan de promotie, acceptatie en de imagoverbetering van bloot in onze maatschappij. Je krijgt 4x per jaar onze magazines thuisgestuurd. Met onze jaarkaart heb je toegang tot alle blootlocaties ter wereld. En je krijgt als NFN-lid korting bij o.a. campings, sauna’s en in onze webshop.
Je kan opzeggen via jouw Ledenportaal of door een mail te sturen naar [email protected]. Let op: vermeld bij opzegging altijd je volledige naam, lidmaatschapsnummer en adres.
Ik heb het magazine (Uit! of BlootGewoon!) niet ontvangen, wat nu?
Voordat je contact opneemt over een magazine dat nog niet is bezorgd, vragen we je het volgende:
- Controleer of je adresgegevens in het ledenportaal goed staan.
- Controleer de factuurstatus. Heb je het lidmaatschap betaald?
- Download de PostNL-app, waarin je kunt zien of het magazine nog onderweg is.
Heb je meerdere magazines gemist? Vanwege de hoge verzendkosten sturen we alleen de nieuwste uitgave na. Stuur hiervoor een mailtje naar [email protected].
Oudere gemiste exemplaren zijn na te bestellen in onze webshop. Bij te late betaling van de contributie wordt het blad niet nagestuurd.
Waarom staan er op mijn factuur verschillende BTW-bedragen?
Op de factuur zie je twee btw-bedragen omdat wij aan de Belastingdienst verschillende btw-tarieven moeten afdragen over onze producten en diensten.
NFN-jaarkaart
Waarom heeft NFN voor een digitale jaarkaart gekozen?
In 2024 introduceerde NFN voor het eerst de digitale NFN-jaarkaart, die vanaf dat jaar standaard bij het lidmaatschap in zat. Waarom is hier voor gekozen?
De drie belangrijkste redenen zijn:
- Behoefte vanuit leden
- Duurzaamheid
- Hoge papier- en verzendkosten niet doorberekenen in NFN-lidmaatschap
Zouden we nog evenveel papieren jaarkaarten laten drukken en verzenden als voorheen, dan zouden we dit moeten doorberekenen in hogere NFN-lidmaatschapskosten voor al onze leden. Dit willen we voorkomen, zodat lid worden van NFN voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar blijft.
Ik wil een NFN-jaarkaart op papier, kan dat?
Ja, dat kan. Deze is tegen een extra vergoeding beschikbaar door de optie te selecteren in Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-ledenportaal.
Voor 2025 werkt het zo:
Geef je voor 30 november 2024 aan dat je een papieren NFN-jaarkaart wilt ontvangen en betaal je jouw contributie vervolgens voor 16 januari 2025? Dan ontvang je de papieren jaarkaart na betaling van je contributie eind januari/begin februari van 2025. Betaal je later, dan ontvang je de papieren jaarkaart pas vanaf maart 2025.
Geef je na 30 november 2024 aan dat je een papieren jaarkaart bij je lidmaatschap wilt, dan ontvang je de papieren jaarkaart in het volgende contributiejaar (2026). Wil je niet een jaar wachten, dan kun je de papieren jaarkaart ook tegen een meerprijs aanschaffen in onze webshop.
Zo lang je lid blijft en je deze keuze aan laat staan in je ledenportaal, ontvang je elk jaar automatisch een nieuwe papieren jaarkaart.
Zo werkt het:
- Log in op Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-portaal
- Selecteer Mijn gegevens (bovenin beeld op pc of op je telefoon onder de drie streepjes)
- Onder Mijn Profiel zie je Mijn voorkeuren staan
- Klik op Wijzig
- Zet een vinkje voor Ja, ik wil de papieren NFN-jaarkaart 2025 ontvangen
- Bevestig met Opslaan
Ik ben mijn NFN-jaarkaart kwijt, kan ik een nieuwe krijgen?
Zo lang je lid bent van NFN Open & Bloot en je jouw contributie hebt betaald, vind je jouw NFN-jaarkaart altijd terug in de NFN-app. Heb je een nieuwe papieren jaarkaart nodig, dan is deze te bestellen in onze webshop.
Help! Ik heb mijn NFN-jaarkaart morgen nodig! Hoe regel ik dit?
Je kunt jouw digitale NFN-jaarkaart op ieder moment activeren. Als je last-minute lid wordt van NFN, duurt het echter enkele dagen tot je digitale jaarkaart beschikbaar is. Geldt dit voor jou? Neem dan contact op via [email protected] of telefonisch.
Hoe weten locaties dat jullie jaarkaart digitaal is?
Wij informeren alle bij ons bekende locaties in binnen-en buitenland over de digitale NFN-jaarkaart. Ook is er internationaal een nieuwsbericht via INF-FNI verspreid voor alle zuster-Federaties en hun aangesloten locaties. We informeren ze over de geldigheid en over hoe de jaarkaart eruit ziet. Zo ook dat er naast de digitale NFN-jaarkaart ook papieren jaarkaarten zijn.
Ik wil een digitale jaarkaart, maar mijn vakantielocatie neemt jaarkaarten in. Wat nu?
Er zijn blootlocaties die de NFN-jaarkaart bij aankomst innemen als een soort vervangend legitimatiebewijs. Dit is het feitelijk niet. Hij wordt op sommige locaties wel als zodanig gebruikt. NFN heeft eigenaren van blootlocaties er per mail op gewezen dat het volstaat om namen, geboortedata en registratienummers van gasten te registreren. En dus niet de jaarkaart in te nemen.
Wil je naast de digitale jaarkaart voor de zekerheid ook een papieren jaarkaart op zak hebben, dan regel je dit via Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-ledenportaal. Geef je dit voor 30 november aan, dan ontvang je de papieren jaarkaart na betaling van je contributie in januari/februari van 2025. Doe je dit na 30 november, dan ontvang je de papieren jaarkaart in het volgende contributiejaar (2026). Wil je niet een jaar wachten, dan kun je de papieren jaarkaart ook tegen een meerprijs aanschaffen in onze webshop.
Zo lang je lid blijft en je deze keuze aan laat staan in je ledenportaal, ontvang je elk jaar automatisch een nieuwe papieren jaarkaart.
Kan ik twee digitale jaarkaarten op één apparaat activeren?
Vanaf 2025 wel. De digitale NFN-jaarkaart maakt dan onderdeel uit van de NFN-app. Binnen deze app kun je tussen accounts wisselen. Op deze manier kunnen zowel jij als je partner/medebewoner hun digitale NFN-jaarkaart op hetzelfde toestel laten zien.
Heb ik een actieve internetverbinding nodig om een digitale jaarkaart te openen?
Vanaf 2025 niet meer. De digitale NFN-jaarkaart is vanaf dan onderdeel van de NFN-app, die ook werkt zonder internetverbinding.
Ik kan geen smartphone bedienen, want ik heb een beperking of ziekte, wat nu?
Heb je een beperking of ben je chronisch ziek en kun je daarom geen smartphone bedienen? En kun je om die reden dus onze digitale jaarkaart niet gebruiken? Uiteraard zoeken we een dan naar een oplossing. Neem daarvoor contact met onze Ledenservice & Support. Het kan zijn dat we om een verklaring vragen.
Hoe voeg ik in mijn ledenportaal een papieren NFN-jaarkaart aan mijn lidmaatschap toe?
Wil je naast je digitale jaarkaart tegen een extra vergoeding óók een papieren jaarkaart voor 2025 ontvangen? Selecteer de optie dan in je ledenportaal als volgt:
- Log in op Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-portaal
- Selecteer Mijn gegevens (bovenin beeld op pc of op je telefoon onder de drie streepjes)
- Onder Mijn Profiel zie je Mijn voorkeuren staan
- Klik op Wijzig
- Zet een vinkje voor Ja, ik wil de papieren NFN-jaarkaart 2025 ontvangen
- Bevestig met Opslaan
Geef je dit voor 30 november aan, dan ontvang je de papieren jaarkaart na betaling van je contributie in januari/februari van 2025. Doe je dit na 30 november, dan ontvang je de papieren jaarkaart in het volgende contributiejaar (2026). Wil je niet een jaar wachten, dan kun je de papieren jaarkaart ook tegen een meerprijs aanschaffen in onze webshop.
Zo lang je lid blijft en je deze keuze aan laat staan in je ledenportaal, ontvang je elk jaar automatisch een nieuwe papieren jaarkaart.
NFN-ledenportaal
Hoe log ik in op mijn ledenportaal?
Je logt op jouw ledenportaal in met een combinatie van je lidnummer en een zelfgekozen wachtwoord.
Waar vind ik mijn lidnummer?
Jouw lidnummer staat onder andere bovenaan de e-mails die je van ons ontvangt. Ben je jouw lidnummer vergeten, dan kun je die ook hier opvragen.
Een lidnummer bestaat altijd uit 8 cijfers. Ben je voor 1 oktober 2024 lid geworden, dan begint dit getal met 00. Ben je na 1 oktober 2024 lid geworden, dan begint deze met 10.
Ik ben het wachtwoord van mijn ledenportaal vergeten, wat nu?
Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen voor je ledenportaal. Na het invoeren van je lidnummer krijg je een e-mail met de optie om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Ik krijg de melding ‘Ongeldige login en wachtwoord combinatie’, wat nu?
Controleer in dit geval of je wel je volledige lidnummer hebt ingevuld. Een lidnummer bestaat altijd uit 8 cijfers. Ben je voor 1 oktober 2024 lid geworden, dan begint dit getal met 00. Ben je na 1 oktober 2024 lid geworden, dan begint deze met 10.
Hoe geef ik een (e-mail)adreswijziging door?
Een wijziging geef je eenvoudig door in je persoonlijke ledenportaal in de balk bovenin ‘Mijn gegevens’ te selecteren. Druk daarna op de knop ‘Wijzig’ achter ‘Persoonlijke gegevens’.
Waar vind ik de digitale magazines in mijn ledenportaal?
Onze digitale magazines vind je in de balk bovenin jouw ledenportaal onder de knop ‘Documenten en magazines’, in het mapje ‘Magazines’, waar ze als PDF-bestanden te downloaden zijn. Zo lees je ze ook eenvoudig offline.
Waar vind ik belangrijke documenten in mijn ledenportaal?
Belangrijke documenten vind je terug onder de knop ‘Documenten en magazines’. Het betreft hier bijvoorbeeld de lidmaatschapsvoorwaarden en informatie over het NFN-veiligheidsprotocol.
Hoe kan ik uitloggen uit het ledenportaal?
Op pc:
Rechtsboven in beeld staat de Uitloggen-knop. Druk hierop om direct uit te loggen.
Op smartphone/tablet:
Bovenin beeld staan drie horizontale streepjes. Tik daarop en selecteer onderaan dit menu Uitloggen om uit te loggen.
Over naaktrecreatie
Waarom recreëren mensen graag naakt?
Het gevoel van vrijheid is de belangrijkste reden. Bloot recreëren is praktisch, geeft je een heerlijk vrij gevoel en nét dat stukje extra ontspanning. Het helpt je om bewust even uit de hectische wereld te stappen, even offline te zijn en tot jezelf te komen. In een blote omgeving krijg je vrijwel vanzelf meer respect voor elkaar en accepteer je jezelf ook meer. Bloot zonnen is ook nog een keer heel praktisch, je draagt geen natte en beknellende badkleding en van bloot zonnen word je ook nog eens streeploos bruin!
Mag je zomaar overal bloot recreëren?
In Nederland is het sinds 1986 officieel toegestaan om naakt te recreëren op plaatsen die daarvoor geschikt zijn. De plek moet niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg en het merendeel van de aanwezigen moet geen bezwaar hebben tegen naaktrecreatie. Dat betekent dus dat men op een heleboel mooie plekken in Nederland bloot mag zijn. Lees hier meer over naaktrecreatie en de wet.
Topless zonnen valt hier overigens NIET onder. Dit mag namelijk op ieder strand waar je ook mét badkleding mag zonnen. Mannen mogen hier immers ook gewoon hun shirt uittrekken. En voor de wet zijn mannen en vrouwen gelukkig gelijk!
Wat is het verschil tussen naturisme, naaktrecreatie en nudisme?
Sommigen vinden dat ‘naturisme’ inhoudt dat je duurzaam en met veel aandacht voor de natuur leeft, en dat ‘nudisme’ staat voor gewoonweg bloot zijn. Er zijn ook mensen die zich in beide termen niet herkennen. Zij hebben het over ‘naaktlopen’, of nog korter over ‘naar het naaktstrand en de blotebillencamping’ gaan. Naaktrecreatie is de overkoepelende term voor al deze uitingen.
Is het niet eng om voor het eerst bloot te gaan? Zijn er tips voor om het eens uit te proberen?
Ja, voor veel mensen is dit toch wel een hele stap. Maar omdat je tussen andere blote mensen bent, verdwijnt je onzekerheid snel. Vooral als je ziet dat anderen bloot lekker in hun vel zitten.
Kies voor een laagdrempelige plek als je het eens wil uitproberen. Bijvoorbeeld op de grens van een naaktstrand en een textielstrand. Dan kun je zo even je zwemkleding uittrekken en een blote duik nemen en zelf de voordelen ervaren. Of bezoek eens een saunacomplex. Dat is voor veel mensen een eerste kennismaking met naakt ontspannen.
Veel naaktrecreanten zorgen voor genoeg privacy in hun achtertuin, zodat je daar ook lekker naakt kan zonnen. Lees ook onze tips voor naakt zonnen in de tuin. Als je geen badkleding meer draagt, merk je pas hoe vrij je je voelt zonder knellende bandjes of natte zwembroek.
Voor iedereen die naakt ontspant is het ooit de eerste keer geweest en dit kan best onwennig aanvoelen. Uit ervaring weten wij dat die onwennigheid echter snel verdwijnt, als je eenmaal het gevoel van vrijheid ervaart!
Hoe ga je ermee om als het koud wordt, moet je altijd bloot zijn?
Heel simpel, als je het koud hebt of als je (bijna) verbrand bent of als je het voor een activiteit fijner vindt, trek je gewoon kleren aan. Die gevoelsgrens of overweging ligt voor iedereen anders. Doe waar je je prettig bij voelt! De enige regel die op de meeste locaties geldt is dat je bloot zwemt.
Kan ik op alle blootlocaties zomaar terecht?
Op veel campings en andere vakantielocaties kun je (na reservering) gewoon verblijven. Maar op de meeste verenigingsterreinen is een NFN-jaarkaart nodig. Wél heb je natuurlijk toegang tot bijna alle naaktstranden en kun je vrijblijvend kennismaken met terreinen op de landelijke open dag naaktrecreatie die ieder jaar wordt gehouden. Op deze dag stellen de meeste verenigingen hun terreinen open voor belangstellenden. De NFN-jaarkaart krijg je bij een lidmaatschap bij NFN Open & Bloot.
Naturistenverenigingen
Ik ben lid van een naturistenvereniging en ik wil de magazines van NFN ontvangen. Hoe werkt dat?
De magazines zitten in bij het NFN-lidmaatschap. Leden van naturistenverenigingen zijn niet ook automatisch lid van NFN en ontvangen dus geen magazines.
Wil je de magazines lezen? Word dan rechtstreeks lid van NFN en steun daarmee ons werk als belangenbehartiger voor naaktrecreatie in Nederland.
Wat is het verschil tussen een NFN-jaarkaart voor verenigingsleden en NFN-leden?
Zowel NFN-leden als leden van aangesloten naturistenverenigingen ontvangen een NFN-jaarkaart. Dit is een belangrijk middel om ons veiligheidsprotocol te kunnen uitvoeren. Ook heb je met de NFN-jaarkaart toegang tot door NFN georganiseerde evenementen en activiteiten.
De jaarkaart voor verenigingsleden en die van NFN-leden ziet er wel iets anders uit. NFN-leden hebben namelijk recht op ledenkorting, bijvoorbeeld bij sauna’s en andere blootlocaties. Dit is duidelijk te zien op de NFN-jaarkaart voor NFN-leden dankzij het kleurrijk blok met het woord ‘ledenvoordeel’.
Verder zitten er geen verschillen tussen beide jaarkaarten.
Ik ben lid van een naturistenvereniging. Hoe activeer ik het NFN-Ledenportaal?
Het NFN-Ledenportaal is alleen beschikbaar voor NFN-leden. Leden van naturistenverenigingen zijn niet ook automatisch lid van NFN.
Word ook lid van NFN om het belangrijke werk van NFN als belangenbehartiger van naaktrecreatie in Nederland te steunen en om toegang te krijgen tot het NFN-ledenportaal.
Ik ben lid van NFN en ik ben ook lid geworden van een naturistenvereniging. Wat gebeurt er nu?
Leden van NFN Open & Bloot kunnen tegelijkertijd ook lid zijn van een naturistenvereniging. Dit zijn twee aparte lidmaatschappen bij twee verschillende organisaties.
Er is geen sprake van een dubbel lidmaatschap en je hoeft om die reden dus niet het NFN-lidmaatschap op te zeggen.
NFN behartigt de belangen van 2,5 miljoen naaktrecreanten in Nederland en heeft als doel dat naaktrecreatie in Nederland ook in de toekomst blijft bestaan en veilig is. Naaktrecreatie staat regelmatig onder druk, bijvoorbeeld als er ergens een naaktstrand dreigt te verdwijnen of wanneer er in de media verkeerde informatie over naaktrecreatie worden gedeeld. NFN praat o.a. met gemeentes en recreatieschappen, voert rechtszaken en spreekt namens de Nederlandse naaktrecreanten met de media. NFN kan alle steun hard gebruiken, word dus vooral ook lid van deze belangenorganisatie! Dan blijf je ook op de hoogte van al onze werkzaamheden, nieuws en ontwikkelingen.
NFN heeft dus een heel ander doel dan jouw vereniging heeft; namelijk samen op een locatie bloot recreëren. Aan jouw vereniging betaal je lidmaatschapsgeld om lid te zijn van hen en dus niet van NFN.
Besluit je toch om je lidmaatschap bij NFN niet te willen voortzetten, dan vinden wij dit natuurlijk jammer. Omdat een lidmaatschap bij NFN persoonsgebonden is dien je deze zelf (en eventueel voor je partner) op te zeggen, conform de voorwaarden van NFN.
Ik ben lid geworden van een vereniging en wil het rechtstreekse lidmaatschap opzeggen, kan mijn vereniging dit voor mij doen?
Dit kan niet. Ledenadministrateurs van verenigingen kunnen niet het rechtstreekse NFN-lidmaatschap opzeggen. Het betreft een overeenkomst tussen NFN en het lid en kan alleen door het lid zelf worden opgezegd. Dit kan ieder kalenderjaar tot 30 november. Opzeggen kan uitsluitend schriftelijk, door te mailen naar [email protected] of via het Ledenportaal
Jongerenvakantie
Wie organiseert de jongerenvakantie?
Internatuur blijft, net als alle voorgaande jaren, de vakantie organiseren en is als reisorganisatie verantwoordelijk.
In het verleden organiseerde NFN deze reis zelf, maar omdat alleen een officiële reisorganisatie groepsreizen kan verzekeren, is de organisatie sinds 2017 in de professionele handen van reisorganisatie Internatuur. De jongerenreis is bedoeld voor jongeren in de leeftijd van 18 t/m 27 jaar en wordt altijd in samenwerking met de jongeren zelf georganiseerd.
NFN is en blijft de hoofdsponsor van de reis. Zij helpt met zaken als bijv. de promotie in de magazines en nieuwsbrieven en door sponsoring van de vakantie. Er wordt momenteel nog gezocht naar een aantal jongeren die willen helpen in de organisatie. Er hebben er zich al een paar gemeld. Dus, heb je ook interesse en houd je ervan om je handen uit de mouwen te steken? Mail dan snel naar [email protected]
Wie mogen er mee op jongerenvakantie?
Alle jongeren van 18 t/m 27 jaar die in het bezit zijn van een NFN-jaarkaart zijn van harte welkom om mee te gaan.
Hoe meld ik me aan voor de jongerenvakantie?
Gezellig! De jongerenreis is en blijft toegankelijk voor jonge leden tussen de 18 en 27 jaar van alle bij NFN aangesloten naturistenverenigingen en voor rechtstreekse NFN-leden. Er komt binnenkort meer informatie op de website van Internatuur. Wil je graag mee, wees er dan snel bij, want vol = vol!
Wat is de relatie tussen de JNVN en de jongerenvakantie?
De JNVN is een naturistenvereniging speciaal voor een door jongeren, die sinds 2022 jaar bestaat.
De relatie tussen JNVN en de jongerenvakantie is dat veel jongeren die in voorgaande jaren meegingen met de Internatuur jongerenvakantie, lid zijn geworden van JNVN. Het afgelopen jaar hebben een aantal jongeren van deze vereniging weer als vrijwilliger geholpen met de organisatie van de Internatuur jongerenvakantie.
Waarom werkt JNVN niet samen met Internatuur?
Het was zeker de bedoeling om samen te werken met de JNVN. Er is ook aan het bestuur van JNVN gevraagd of de JNVN jongeren wil ‘leveren’ voor het meehelpen aan de organisatie van de jongerenvakantie. Het bestuur van JNVN stelde hierop als voorwaarde dat zij het alleenrecht wilde hebben op de organisatie van de vakantie en dat alleen “hun” leden toegang zouden krijgen. Daarnaast wilden ze officieel een organisatorische samenwerkingspartner worden. Internatuur en NFN zijn van mening dat de reis beschikbaar moet zijn voor alle jongeren, dus voor zowel jongeren die rechtstreeks lid zijn van NFN als van elke bij NFN aangesloten naturistenvereniging. Daarnaast wil Internatuur en NFN dat ook andere jonge NFN-leden de mogelijkheid krijgen om te helpen met de organisatie van deze leuke vakantie. Het bestuur van JNVN besloot vervolgens om geen jongeren te willen ‘leveren’ voor de organisatie. Dat vinden we natuurlijk bijzonder jammer.
Niet gevonden wat je zocht?
Wij zijn geopend van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 16.30 uur en het beste te bereiken via [email protected]
Wij zijn telefonisch bereikbaar maandag t/m donderdag van 9.30 tot 13.00 uur op +31 (0)33 253 3050