Meeste gestelde vragen over het lidmaatschap

Facturatieproces: hoe werkt het precies?

Alle leden van NFN kunnen jaarlijks tot en met 30 november hun lidmaatschap opzeggen voor het volgende kalenderjaar. Op 1 december start direct achter de schermen een geautomatiseerd proces om te zorgen dat wij uiterlijk anderhalve week later kunnen factureren. Een hele klus dus.

Op het moment dat dit geautomatiseerde proces in gang is gezet, kan dit niet meer gestopt worden. De doorlooptijd van enkele weken is nodig om de jaarkaarten eind januari weer bij iedereen thuis te laten bezorgen op ruim 30.000 adressen. Daarom worden opzeggingen per 1 december of later niet meer geaccepteerd voor het volgende lidmaatschapsjaar, maar het jaar dááropvolgend.

Facturen
Ongeveer half december ontvangen al onze leden de facturen voor het volgende jaar. De meeste mensen ontvangen de factuur digitaal en kunnen het bedrag direct via de betaallink in de mail overmaken. Ook de automatische incasso’s worden omstreeks half december geïncasseerd. Sommige mensen ontvangen de factuur per post, dus nog op papier.

Je vindt je facturen ook terug in het Ledenportaal.

Meerdere facturen
Onze lidmaatschappen zijn persoonlijk. Iedereen krijgt dan ook een eigen factuur, ook als je samen op één adres woont. Dat kan dus betekenen dat je huishouden meerdere e-mails of brieven ontvangt.

Jaarkaarten
Iedereen die op tijd betaald heeft, ontvangt eind januari de nieuwe jaarkaart in de brievenbus. Deze verstuurt de drukker in partijen. Is je betaling later door ons ontvangen, dan zal de kaart niet in de eerste partij worden gedrukt en moet je wat langer geduld hebben tot de volgende partij verstuurd wordt.

Magazines en te late betalingen
Betaal je jouw contributie veel te laat? We sturen geen magazines na. Je kan gemiste nummers bestellen in de onze webshop.

Herinneringen
Soms ontsnapt een factuur aan je aandacht. Dan versturen we een herinnering. Dit doen we uit kostenoverweging alleen per e-mail en niet per post. Mede daarom is het erg belangrijk dat je actuele e-mailadres bij ons bekend is. Eventuele wijzigingen kun je via het Ledenportaal doorgeven. Ga hiervoor naar mijn.voeltvrijheid.nl en log in.

Wat is mijn.voeltvrijheid.nl?

Het domein .voeltvrijheid.nl is eigendom van NFN Open & Bloot. Het is de naam van ons ledenportaal.

De betaalpagina voor het online betalen van je lidmaatschap, abonnementen, advertenties of webshopbestellingen draait ook op dit domein.
Dit is een veilig domein.

Hoe regel ik een voordelig Medebewoner-lidmaatschap?

Wil je samen met je volwassen medebewoner lid worden? Dat kan je direct aangeven in het lidmaatschapsformulier.

Ben je zelf al lid en wil je een volwassen medebewoner lid maken? Log in je Ledenportaal. Hier druk je op de button ‘medebewoner lid maken’. Hier vul je de gegevens in van je medebewoner. De adresgegevens hoef je niet nog eens in te vullen.

Hoe word ik lid van NFN Open & Bloot?

Leuk dat je lid wilt worden van NFN! Je steunt daarmee onze drie belangrijkste kerntaken: belangenbehartiging, maatschappelijke acceptatie en het delen van kennis en informatie. Lees hier alles over onze lidmaatschappen en word eenvoudig lid.

Ik ben mijn NFN-jaarkaart kwijt, kan ik een nieuwe krijgen?

Jazeker! Een nieuwe jaarkaart kun je tegen een kleine vergoeding bestellen in de webshop.
Zoek naar ‘Duplicaat jaarkaart NFN’ en volg de stappen.

LET OP: De jaarkaarten voor 2023 worden eind januari bij onze leden bezorgd. Dupicaten bestellen is tot die tijd niet nodig.
Heb je je jaarkaart toch nodig? Mail dan even voor een lidmaatschapsverklaring naar info@nfn.nl

Help! Ik heb mijn NFN-jaarkaart morgen nodig! Hoe regel ik dit?

Bel of mail ons even, dan kunnen we een lidmaatschapsverklaring naar je mailen.

Hoe werkt de betaling van mijn lidmaatschap?

Zodra je lid wordt betaal je direct online en veilig via iDeal. Voor het volgende jaar ontvang je een digitale factuur met een op het bij ons bekende e-mailadres.

Per iDeal (met een betaallink)
Je ontvangt in december een email met de betaallink om je lidmaatschap voor het komende jaar te voldoen. Deze link leidt naar mijn.voeltvrijheid.nl, een veilig domein van NFN Open & Bloot. Je kan hier je factuur inzien en vervolgens kun je veilig met iDeal betalen.

Herinneringen worden altijd per mail gestuurd. Het is dus belangrijk dat jouw e-mailadres bekend is. In ons Ledenportaal kun je dit controleren en eventueel aanpassen. Je vindt daarin overigens ook je factuur met betaalmogelijkheden terug.

Lees ook onze privacy verklaring over hoe NFN met persoonsgegevens omgaat.

Meeste gestelde vragen door leden van naturistenverenigingen

Ik ben lid van een naturistenvereniging en ik wil magazines ontvangen. Hoe werkt dat?

Om magazines te ontvangen ga je naar het Ledenportaal en dan kies je in het menu: Mijn lidmaatschap en selecteer je Magazines. Vervolgens klik je op Opslaan en betalen. Je betaalt dan direct via iDeal. Heb jij je Ledenportaal niet geactiveerd? Klik dan hier.

Ik ben lid van meerdere naturistenverenigingen, hoe werkt het dan?

Elke vereniging draagt af voor elk lid vanaf 18 jaar, ongeacht of dit lid bij meerdere verenigingen lid is. De afdracht is voor ondersteuning van de besturen.

Ik zeg mijn lidmaatschap bij een naturistenvereniging op. Wat nu?

Als je niets doet, gebeurt er niets. Je gratis NFN-basislidmaatschap komt te vervallen en dus ook het aanbod om de magazines te ontvangen voor de ledenprijs. Uiteraard is het mogelijk om rechtstreeks bij NFN lid te worden.

Waarom moet ik betalen voor de magazines, ik ben toch lid van NFN via mijn vereniging?

Jouw vereniging doet een afdracht per lid aan NFN. Slechts een heel klein gedeelte daarvan is voor het werk van NFN: belangenbehartiging, maatschappelijke acceptatie en het delen van kennis en informatie.

Uiteraard kun je naast een lidmaatschap bij een vereniging ook rechtstreeks betalend NFN-lid blijven of worden en hiermee financieel bijdragen aan de werkzaamheden van NFN. Zo zorgen we samen dat bloot gewoon is en blijft.

Dus verenigingsleden kunnen lid zijn van een vereniging én van NFN Open & Bloot.  Als verenigingslid betaal je dus zelf niet mee aan de taken van NFN: belangenbehartiging, maatschappelijke acceptatie en het verstrekken van kennis en informatie.

Om de magazines te ontvangen kan je twee dingen doen:

  1. Je kan als verenigingslid ook lid worden/blijven bij NFN;
  2. Wil je dit niet? Dan kan je je in het Ledenportaal van NFN activeren en de magazines bij NFN bestellen tegen de ledenprijs van € 16,30 voor 4 magazines incl. verzenden (tarief 2023).

Meest gestelde vragen over ons Ledenportaal

Het registreren bij het ledenportaal lukt niet.

Krijg je de melding ‘Wij hebben je gegevens helaas niet kunnen vinden. Neem contact met ons op via het contactformulier.‘?

Dan komen de gegevens die bij ons bekend zijn niet helemaal overeen met de gegevens die je hebt ingevuld. Ben je bijvoorbeeld verhuisd of heb je een nieuw e-mailadres dat nog niet bij ons bekend is? Probeer dan eens je oude (e-mail)adres in te vullen.

Lukt dit ook niet? Klik op de knop ‘Contact opnemen’ en vul het formulier in. We sturen je dan binnen 7 werkdagen alsnog een e-mail met een activatielink of we nemen contact met je op voor ondersteuning bij de registratie bij ons ledenportaal. Bedankt!

Ik ben lid van een naturistenvereniging. Hoe activeer ik het NFN-Ledenportaal?

Je activeert je NFN-Ledenportaal eenvoudig via deze link. Hiervoor heb je enkel jouw persoonlijke gegevens nodig.

 

Ik heb me al geregistreerd bij het ledenportaal, maar het inloggen lukt niet.

Het ledenportaal biedt jou als lid veel gemak. Na registratie bij het ledenportaal kun je direct inloggen. Je hebt dan alle informatie over je lidmaatschap bij de hand! Lukt het inloggen niet? Lees dan even deze tips:

– Om in te loggen in het ledenportaal ga je naar: https://mijn.voeltvrijheid.nl/inloggen
– Inloggen gaat via de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen bij registratie.
– Je gebruikersnaam heb je zelf gekozen. Dit is dus niet automatisch je e-mailadres. Ben je je gebruikersnaam vergeten? Je vindt deze terug in de bevestigingsmail die je na registratie van ons hebt ontvangen.
– Ben je je wachtwoord vergeten? Ga dan naar het inlogscherm van het ledenportaal en kies voor ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Wat kan ik regelen via het ledenportaal?

Het ledenportaal biedt jou als lid veel gemak. Na registratie bij het ledenportaal kun je direct inloggen. Je hebt dan alle informatie over je lidmaatschap bij de hand! Ook kun je hier:

  • Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • Een medebewoners-lidmaatschap afsluiten
  • Minderjarige kinderen toevoegen
  • Je lidmaatschap beheren
  • Je aanmelden voor onze nieuwsbrieven
  • Belangrijke documenten downloaden
  • Winkelen in onze webwinkel met ledenkorting
  • Een overzicht bekijken van je facturen en webwinkelbestellingen
  • Extra doneren
  • Nieuws voor leden lezen

Neem contact op

We zijn van maandag t/m donderdag telefonisch bereikbaar van 9.30 uur tot 13.00 uur.

Adresgegevens

NFN Open & Bloot
Vlasakkerweg 48
3811 MT Amersfoort

Stuur ons een bericht

Ledenportaal

Via ons ledenportaal kun je zelf persoonlijke gegevens wijzigen en je lidmaatschap beheren. 

Naar ledenportaal

Adverteren

Wil je adverteren in onze magazines of online? Informeer naar de mogelijkheden!

ad@nfn.nl

Vragen of tips

Heb je bijvoorbeeld een tip over een locatie voor een nieuw naaktstrand?

strand@nfn.nl