28-06-2024

Binnenkort: gebruiksvriendelijk ledenportaal en NFN-app met jaarkaart

NFN stapt over op nieuw IT-platform van leverancier FOYS om aan wensen van leden te voldoen.

28-07-2024: NFN Open & Bloot introduceert in het najaar een nieuw ledenportaal, waarop eenvoudig in te loggen is. In de winter gevolgd door een gloednieuwe NFN-app, waar de digitale NFN-jaarkaart in onder wordt gebracht. Gebruiksvriendelijkheid staat bij deze ontwikkelingen voorop.

Vorig jaar introduceerde NFN een digitale jaarkaart. We hebben hiervoor gekozen om bij de tijd te blijven en omdat hier vraag naar was van onze leden. Ook hebben de sterk gestegen papier-, druk en verzendkosten een dringende rol gespeeld om, eerder dan gepland, te digitaliseren.

Een introductie van nieuwe zaken gaat altijd gepaard met een leerperiode. Dat is hier ook het geval geweest. We hebben de afgelopen maanden veel feedback van onze leden ontvangen (nogmaals dank hiervoor!) en konden daarvan veel leren en nadenken over verbeteringen.

 In het kort, wat gaat er veranderen?

  • Er komt een nieuw ledenportaal, dat eenvoudiger in gebruik is.
  • De nieuwe digitale jaarkaart is onderdeel van een NFN-app, die te downloaden is in de Play Store en App Store. Inloggen doe je eenvoudig met je lidnummer en een zelf gekozen wachtwoord.
  • In deze app kun je wisselen tussen verschillende accounts. Is jouw partner ook NFN-lid, dan kun je op deze manier twee jaarkaarten op dezelfde telefoon tonen.
  • Het ledenportaal en de app bevatten ook nieuws van NFN en links naar onze websites, waaronder onze wereldwijde locatievinder BlootKompas!. Hierdoor heb je ruim 2.200 blootlocaties altijd op zak!
  • Ook vind je in de app het ledenvoordeel, lees je er onze digitale magazines en je vind er jouw facturen.

Controleer je e-mailadres!

Het is belangrijk dat jouw e-mailadres vóór eind augustus correct in jouw huidige persoonlijke Ledenportaal staat, zodat we je kunnen mailen over het inlogproces in het nieuwe portaal.

Wij verzoeken je dan ook vriendelijk doch dringend om dit te controleren in het huidige NFN-ledenportaal onder ‘Mijn gegevens’ en om het e-mailadres in te vullen als er nog niets staat.

Log in op NFN-ledenportaal en controleer e-mailadres

Toekomstbestendig

Digitalisering is nodig om NFN toekomstbestendig te maken, een lidmaatschap betaalbaar te houden en om aantrekkelijk te blijven voor jongere generaties. Ons beleid is daarin niet veranderd. Maar het proces rondom de invoering van de digitale jaarkaart kon beter.

Bij het bedenken van vereenvoudigingen en oplossingen liepen wij continu tegen de beperkingen van de achterliggende techniek aan. Vandaar dat wij op zoek zijn gegaan naar een ander systeem dat beter aansluit bij onze wensen. En dat hebben wij gevonden bij FOYS.

Overstap naar nieuw IT-platform van FOYS

Om mee te gaan met de tijd en verbeteringen te kunnen implementeren die in het oude systeem niet konden, stapt NFN over op een nieuw IT-platform van leverancier FOYS. Dit is een ervaren partij die veel bonden en verenigingen tot haar klanten mag rekenen en daardoor goed aansluit bij de organisatiestructuur van NFN.

Doel van de samenwerking is onder andere meer gebruiksvriendelijkheid en een efficiëntere administratie voor NFN-leden en voor de bij NFN aangesloten verenigingen. We streven ernaar dat de nieuwe systemen rond oktober 2024 operationeel zijn en de mobiele app zo spoedig mogelijk daarna. Deze vervangen dan het huidige ledenportaal en het verenigingsportaal.

Een dergelijke stap is natuurlijk best ingrijpend, zowel voor ons als voor onze leden. NFN streeft ernaar om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat leden en aangesloten verenigingen er zo weinig mogelijk hinder van ondervinden.

Gebruiksvriendelijke NFN-app

De gebruiksvriendelijk van de app was voor ons een belangrijk aandachtspunt. Je krijgt toegang tot de app en de jaarkaart door je lidmaatschapsnummer en wachtwoord in te vullen. Wanneer de app eenmaal op je telefoon staat, heb je geen internetverbinding meer nodig om bij je jaarkaart te komen.

Ook is het mogelijk om op één telefoon meerdere accounts te hebben, zodat ook de jaarkaart van jouw medebewoner(s) getoond kan worden.

Na het betalen van je contributie wordt jouw NFN-jaarkaart automatisch zichtbaar in de app. De jaarkaart voor 2025 zal na het voldoen van je lidmaatschapsgeld dus vanzelf in je NFN-app verschijnen.

Papieren jaarkaart blijft tegen kostprijs beschikbaar

Verder blijft een papieren jaarkaart als optie bij het lidmaatschap tegen kostprijs beschikbaar voor leden die dit graag willen.

De papieren kaart is in het nieuwe ledenportaal optioneel en eenvoudig aan te vinken bij je NFN-lidmaatschap. Kies je voor de optie ‘papieren jaarkaart’, dan krijg je zolang je lid blijft ieder jaar automatisch een nieuwe papieren jaarkaart toegestuurd.

Dit stopt wanneer je deze optie weer uitzet.

Dank voor alle feedback!

We willen iedereen die feedback gegeven heeft hartelijk danken. Voor NFN is dit zeer waardevolle informatie, zeker in een leerproces als dit. Jullie ervaringen hebben ons hierbij goed geholpen. Alle inzichten en tips hebben ertoe geleid dat wij al op heel korte termijn met aanzienlijke verbeteringen kunnen komen.

We houden je graag op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van ons ledensysteem via onze nieuwsbrieven, websites en magazines.

Meld je aan voor onze nieuwsbrieven