Herfstnummer UIT! gemist? Lees ‘m online!
18-11-2024: Leestip! Het herfstnummer van UIT! is te downloaden via ‘Voel je vrij’, het ledenportaal voor NFN-leden.
Klik hier
Zaterdagavond 30 september genoten ruim 350 bezoekers van het BlootGewoon! Zwemfeest bij zwemparadijs De Scheg in Deventer. Een terugblik op deze zeer geslaagde avond!
19-10-23: Zaterdagavond 30 september genoten ruim 350 bezoekers van het BlootGewoon! Zwemfeest bij zwemparadijs De Scheg in Deventer. NFN kijkt terug op een heel geslaagd evenement, te meer vanwege de positieve sfeer en de leuke reacties die tijdens en na het evenement binnenstroomden.
In deze terugblik delen we graag de resultaten van de enquête, die we na dit evenement aan bezoekers hebben gestuurd. Ook geven we antwoord op een aantal veelgestelde vragen.
Op onze enquête kwamen maar liefst 116 reacties, met naast antwoorden op de vragen die we stelden ook een hoop leuke en warme complimenten voor de organisatie. Dank daarvoor!
Heel opvallend is de zeer lovende waardering voor de sfeer tijdens het zwemfeest. 70% noemde de sfeer uitstekend en nog eens 26% beoordeelde die als goed. Als organisatie beamen wij dit volmondig. Het is altijd een feest om bij dit soort evenementen aanwezig te mogen zijn!
De belangrijkste redenen voor bezoekers om naar het zwemfeest te komen zijn:
Hieruit blijkt wel dat met elkaar zo’n leuke activiteit beleven voor veel NFN-leden heel belangrijk is. Driekwart van de respondenten zou graag zien dat NFN vaker per jaar een dergelijk zwemfeest zou organiseren. Erg leuk om te merken dat het evenement zo goed in de smaak is gevallen.
Er werden deze avond diverse activiteiten georganiseerd, waaronder yoga, een spelparcours, een glijbanenrace en aquadance. Allen vielen goed in de smaak en aquadance nog wel het meest, blijkt uit de enquête. Iedereen ging lekker los op de (wel iets te luide) muziek, daar word je toch vrolijk van?
Alle faciliteiten van De Scheg, zoals de wellness, de glijbanen, de wildwaterbaan en het restaurant krijgen gemiddeld een goede beoordeling. Wel heeft een behoorlijk groot percentage (38%) van de respondenten geen gebruikgemaakt van de horeca. Wellicht vanwege de lange wachttijd, maar dat bleek niet uit dit onderzoek. Ook wij van de organisatie hebben gezien dat dit voor verbetering vatbaar is.
In het kader van het NFN-Veiligheidsprotocol deden medewerkers van NFN bij de entree van het zwembad een check op de NFN-jaarkaart, het identiteitsbewijs en het gekochte ticket. Dit proces verliep soepel en bijna alle respondenten (ruim 98%) vonden dat het protocol uitstekend of goed uitgevoerd werd. Ook spraken bezoekers op het evenement zelf vaak hun waardering uit voor het feit dat er zo nauwkeurig gecontroleerd werd.
Zeer fijn om te merken dat hier zoveel begrip voor is! Het naleven van het NFN-Veiligheidsprotocol is ook erg belangrijk omdat mensen van wie de jaarkaart in het verleden is ingenomen, door deze werkwijze geen toegang tot onze evenementen krijgen. Op deze manier proberen we het voor alle bezoekers zo prettig en veilig mogelijk te houden.
Meer over dit onderwerp lees je op nfn.nl/prettig-bloot/.
Ook waren er veel fans van het Tikibad aanwezig. Zij zouden graag zien dat naaktrecreanten ook daar weer welkom zijn. Reden voor ons om eerder al een update rond deze geliefde locatie te delen. Die lees je hier.
Op de vraag of er nog tips of leuke ideeën voor andere evenementen zijn werd meerdere malen geopperd om iets voor beginnende naaktrecreanten of jonge mensen te organiseren. En ook het liefst nog meer zwemevenementen, verdeeld over het land, die langer mogen duren en vroeger mogen beginnen. Wat ook vaak genoemd werd, zijn begeleide (strand)wandelingen of andere sportieve groepsactiviteiten.
We bedanken iedereen nogmaals heel erg voor de geslaagde avond en voor het invullen van de enquête. We nemen jullie suggesties zeker mee voor toekomstige evenementen!
Speciaal voor de bezoekers van het BlootGewoon! Zwemfeest stelden we op de locatie een kortingscode voor producten uit onze webshop beschikbaar. Dit gebaar werd erg gewaardeerd, zo bleek uit de enquête. Heb jij je code nog niet gebruikt? Doe dit dan vóór 1 november als je iets leuks met korting uit onze webshop wilt bestellen. Daarna is de code niet meer geldig.