Naaktstrand Isabellagriend Roermond
7-11-24: Dankzij een succesvolle lobby van NFN lijkt er nu toch toekomst te zijn voor naaktrecreatie in de Maasplassen.
Klik hier
01-07-2024
Lees meer over de multimediale zomercampagne ‘Voel je vrij, geef je bloot’.
Onderstaand persbericht is naar landelijke en regionale media gestuurd n.a.v. de jaarlijkse multimediale zomercampagne ‘Voel je vrij, geef je bloot’.
01-07-24: Op het naaktstrand, in een knusse B&B, in de eigen tuin, in een vakantiehuisje, op een camping of in de sauna… bloot recreëren kan op hele diverse locaties. Het aanbod is net zo divers als in de geklede recreatie; eigenlijk is er voor ieder wat wils!
De multimediale zomercampagne ‘Voel je vrij, geef je bloot’ van belangenbehartiger NFN Open & Bloot benadrukt die diversiteit aan blote vakantiebestemmingen en dagjes uit. Onder andere met commercials op radio & tv, een nieuwe serie afleveringen van de veelbeluisterde BlootGewoon!-podcast, leuke online kennisquizjes om meer te weten te komen over naaktrecreatie of om je kennis te testen en een gratis digimagazine vol inspirerende artikelen.
Dit jaar zijn de commercials van zomercampagne ‘Voel je vrij, geef je bloot’ van 1 t/m 12 juli te horen en te zien op de radio en tv-zenders van NPO en op Qmusic en Joe.
Doel van de campagne is de diversiteit van naaktrecreatie te laten zien en om deze ontspannen recreatievorm te promoten. Dit is nodig voor een betere beeldvorming en bredere maatschappelijke acceptatie van deze fijne vrijetijdsbesteding. Wist je dat zo’n 2,5 miljoen Nederlanders van alle leeftijden geregeld bloot recreëren? Dikke kans dat je een naaktrecreant bent of kent!
Christine Kouman, directeur-bestuurder van NFN: ‘’Veel mensen hebben een beeld bij naaktrecreatie of vellen er een oordeel over, zonder dat ze er zelf ervaring mee hebben. Wij proberen met onze campagne te laten zien hoe divers je tegenwoordig in je blootje kunt ontspannen. Voor veel mensen is het een ultiem genietmoment in een vaak vrij hectisch leven. Dit is iets wat wij iedereen gunnen. Daarom is onze campagneslogan ook ‘voel je vrij, geef je bloot’!’’
Voor het vierde jaar op rij komen er, als onderdeel van de campagne, nieuwe afleveringen van de Dutch Podcast Award winnende BlootGewoon!-podcast uit. Hierin spreken presentator Koert-Jan de Bruijn en Christine Kouman met uiteenlopende gasten over heel diverse blootgewone onderwerpen. Zeker het beluisteren waard!
Die vraag stelde NFN aan naaktrecreanten zelf en de reacties waren zeer divers. “Geen gedoe met krappe douchehokjes, natte badkleding en ook mezelf niet meer verhullen, waardoor ik ook mijn lichaam meer omarm. Ik wil nooit meer anders”, luidt één van de ervaringen.
Herkenbaar! Veel mensen die het eens proberen, willen daarna niets liever meer en laten hun badkleding voortaan thuis.
Een greep uit de reacties, nieuwe afleveringen van de podcast en alle andere leuke en interessante info over naaktrecreatie en de campagne vind je op https://www.blootgewoon.nl/voeljevrij/